bodison-sky |
03.10.2011 20:36 |
Написав саттю Життя та велосипед...
Велосипед… Що він собою являє? - Засіб для пересування, засіб для відпочинку, річ, яка робить життя більш насиченим, цікавим, вільним, сповненим різноманітних пригод. Кожний власник двохколісного засобу знаходить в ньому, щось своє - те, що глибоко проникає в підсвідомість і примушує знову і знову сідати за велосипед і крутити педалі. Людина, сама по собі вільна особистість, можливо велосипед допомагає відчути волю, так, як ніщо інше, відчути себе диким Мустангом, який мчить по безкрайньому полю здіймаючи куряву, стати диким звіром, який за лічені секунди здатен перетнути Карпатські гори і цей перелік можна продовжувати і продовжувати. Для деяких людей “залізний кінь” стає невідємною частинкою їхнього життя, стає вірним товаришом, який завжди поряд………..
Минулого року, мені випала можливість відправитися в невеличке турне по Європі, а саме відвідати Німеччину, Францію, Голландію. Подорожуючи цими країнами, я також звернув увагу на вело-життя мешканців цих країн. Ще до подорожі за кордон я чув, що мешканці даних країн широко використовують велосипеди у повсякденному житті, дізнався це із бабусиних розповідей яка побувала в полоні в Німеччині та Франції в роки другої світової війни.
Першим містом, яке довелося мені відвідати був Мюнхен, столиця землі – Баварія. Мовити, що мене вразило вело настрої в Мюнхені – це нічого не сказати, я просто був приголомшений. Не дивлячись на холодну пору року, мешканці Мюнхену, все ж таки вибирають засіб для пересування – велосипед. Оскільки це економно( час, кошти), корисно та не забруднює екологію. Ще одною особливістю, що мене здивувала, було те, що по всьому місту знаходиться велика кількість вело засобів без нагляду, отак просто неба. При з’ясуванні причин, такого дивного та незрозумілого явища для нашого люду, виявилося, що таким чином міська влада пропагує зменшення викидів шкідливих речовин в атмосферу, а також активний та здоровий спосіб життя громадян. Вище вказані вело засоби придбані за рахунок міського бюджету, ними можуть користуватися будь-хто і будь-коли. Отак береш велосипед в центрі Мюнхену – доїджаєш до потрібного місця і залишаєш, до тих пір, поки він комусь не знадобиться. . .
В Голандії вело рух набув ще більшого розвитку. Велосипедистів відокремили від інших учасників дорожнього руху спеціальними вело доріжками. Щоб зробити рух велосипедистів максимально безпечним, доріжки обладнані з обох сторін стовпчиками та оснащені розміткою та світлофорами. Навіть, якщо пішохід замешкався, та був збитий велосипедистом, то перший зобов’язаний оплатити окрім лікування, витрати на ремонт велосипеда. Підсумовуючи закордонний досвід вело середовища, можна сказати, що мешканці вищевказаних країн та місцеві власті максимально сприяють розвитку вело руху, оскільки розуміють, що це раціонально, екологічно, доступно, економно.
Беручи до уваги Україну, можна сміло повідомити, що вело рух з кожним сезоном набирає все більші та більші оберти. Люди починають розуміти, що велосипед – дуже зручний по всім параметрам вид транспорту. Хочеться вірити, що в майбутньому будуть також створені вело доріжки та влада буде всіма можливими методами стимулювати розвитку вело транспорту.
Стаття опублікована в журналі П'ятниця, вересневий номер... автор Кульчицький Б.В...
|