Вчора тут же на форумі знайшов: нова дорога на буковель з фотками. Влітку якщо не розіб'ють за зиму саме то для лонгоборда...
viktoza: Нова дорога на Буковель
Нова дорога на Буковель
Всі гірськолижники та сноубордисти знають, що найбільша проблема карпатського курорту гірськолижного центру "Буковель" - транспортна. Так-так, хоч цей центр катання і розташований у глухому селі Поляниця, проблема заторів та парковок тут у високий сезон не менша, ніж в Києві. Якщо питання парковок минулого року було більш-менш вирішено завдяки будівництву двох 5-поверхових паркінгів, то ось затори в години пік - вранці на в'їзд, ввечері - на виїзд - були тим, що найбільше псує враження.
Минулої неділі я вирішив покататися на велосипеді і заодно перевірити чутки про нову дорогу на Буковель, яка йде з Яблуницького перевалу. Чутки виявилися правдою. Ось вона - нова дорога, яка має звільнити туристів від необхідності стояти в заторах:
Теплий асфальт. Коли я був, асфальтові машини працювали вже метрів за 300 від траси Яремче-Ужгород - мабуть, зараз вже асфальтування повністю завершено. Спробуйте уявити обсяги земляних робіт. І їхню вартість.
Ширина дороги - 8 метрів. Це на метр більше, ніж стара дорога через. Власники придорожніх хат і ділянок в цьому присілку Яблуниці раптово стали мільйонерами - як їхні сусіди з Поляниці 10 років тому.
Дорога набагато мальовничіша, ніж стара, бо місцями йде на висоті > 1100 м над р.м. На задньому плані - вершини Говерла і Петрос
Десь половина дороги вже покрита розміткою. До речі, нова дорога набагато стрімкіша ніж стара (стара взагалі майже рівна, бо йде по долині річки). Тут же - круті підйоми і спуски, в поєднанні з закритими поворотами. Це все значить, що будівельникам та доглядачам дороги треба особливо дбати про безпеку, бо ризик ДТП з тяжкими наслідками тут взимку буде високий.
До речі, на одному зі спусків я розігнався (нагадую, на велосипеді) до 70 км/год.
На жаль, природа Карпат постраждала від нової дороги. На фото - заїзд на великий штучно розрівняний майданчик - судячи з усього, там будуть готелі і ресторани з виглядом на Говерлу.
Загальна тривалість нового шляху - десь 8-10 км (забув зробити замір). Приблизно ця дорога пролягає ось так.
Як резюме, можу сказати що:
* Дорога хоч і вже заасфальтована, але ще недобудована. Потрібно в деяких місцях зробити узбіччя, майже всюди встановити відбійники (я вже писав про потенційну небезпеку цієї траси) і дорожні знаки. Але роботи активно ведуться - схоже, до кінця листопада все буде зроблено
* Карпатська флора і фауна навряд чи радіють з нової дороги. Але гірськолижний спорт сам по собі антиекологічний. Я і сам люблю кататися на лижах, що тут ховатися. Тішить те, що дорога бодай іде не по території Карпатського національного парку (хоча, як і "Буковель", розташована дуже поруч з ним).
* В принципі, з новою дорогою покращиться доступ туристів до "Буковелю", а це означає більше туристів - білше заробіток для місцевого населення. Також цьому доступу має сприяти запуск поїзда "Київ-Ворохта", що вже анонсувала "Укрзалізниця".
* Нова дорога в комбінації зі старою роблять класне кільце для велосипедних шосейних тренувань! Довжина кола 28 км, сумарний набір висоти десь метрів 600 (за відчуттями), покриття якісне, машин мало. Треба подумати як запустити цю тему для шосейників в рамках "ВелоКраїни".
* Хоч частина населення і непогано заробляє завдяки великому зимовому турпотоку, але місцева громада (яку уособлюють органи самоврядування) отримає від "Буковеля" лише проблеми. В першому реченні я натякнув, що "Буковель" де-юре - це не курорт. І категорично не хоче ставати курортом, хоч скільки про це просять його власників і менеджмент. Бо стати курортом означає взяти обов'язок платити курортний збір - невелике відрахування в місцевий бюджет з кожного квитка. Місцева влада має за ці гроші ремонтувати дороги, будувати тротуари, робити освітлення, утримувати швидкі допомоги, вивозити сміття і так далі (все це насправді потрібно і "Буковелю" також). Але наші великі бізнесмени - великі рагулі, і хочуть платити чим менше. Ну добре хоч, фірма "Скорзонера" зареєстрована в Яремче і платить тут податки (хоча, підозрюю, більшість прибутку "переливається" своїм фірмам ще до сплати податків, і звіти в податкову подаються мінусові).
* До речі, "Буковель" вже давно посадив на зарплату депутатів Поляницької сільради, які одностайно голосують по всіх буковельських питаннях (в першу чергу, земельних). А на цих виборах вони також пропхали свою людину на посаду сільського голови. Так що незабаром можна очікувати перейменування села "Поляниця" на "Буковель".
Але останні два пункти - це тема для іншого посту, або навіть журналістського розслідування.
А поки що - запрошую на Буковель взимку, новою дорогою!