Цитата:
Коментар від Irish
Всім привіт з Солт Лейк!
Снігу поки мало, то я просто гуляю вулицями і лижними магазинами Парк-Сіті
Каталка намічається на суботу. Снаряга прокатна, блін
Так що насолоджуйтеся снігом в Україні, поки Колорадо і Юта курить в стороні! )
|
Нарешті повернувся додому!
Після 26 годин в літаках і аеропортах і 20 годин сну слідом, ще не відійшовши від крепатури після першого дня зимового сезону, хочу поділитися враженнями
Наперед хочу попередити, що все описую лише з метою поділитися досвідом і є виключно суб'єктивними враженнями.
Отже, після півторитижневого відрядження в Солт Лейк Сіті (штат Юта) ми вирішили скористатися вихідним днем і покатати на одному з численних гірськолижних курортів регіону. Саме курортних міст там декілька - Парк Сіті (найвідоміше своєю інфраструктурою і к-стю курортів, саме сюди з сім'ями переїжджають лижні знаменитості, олімпійські чемпіони такі, як Ліндсі Вон та інші
), Сноубирд (backcountry resort №1), Альта (куди не пускають з дошками
) та ін. Привабливість курортів Солт Лейк Сіті в тому, що до будь-якого можна дістатися з даун-тауну в межах півгодини по хайвею; гори висотою 3500-4000 метрів і сніг, найкращий у світі (останнє - згідно тверджень самих ютівців і журналу Powder
).
Після численних консультацій з місцевими райдерами (а в Юті за честь вважають катати всі), ми зупинилися на варіанті Canyons (Каньйони) що в Парк Сіті (
The Canyons Resort - Park City, Utah.). Враховували той факт, що в нашій групі було двоє абсолютних новачків.
Далі навожу сухі факти які можуть скласти картину про американський курорт очима українця
Сам курорт - як два Буковеля в висоту і два Буковеля в ширину, плюс Драгобрат
Сінг, як вважають ютівці - найкращий в світі, на мою думку абсолютно нічим не відрізняється від Карпатського
Пункт прокату лижобордового спорядження нагадує захудалий магазинчик в Славську. Чесне слово - Буковелівські пункти прокату на голову вищі. Самі лижі напрокат - в осоновному американського виробництва (Head, Dynastar). Я вибрав для себе модель Volkl Unlimited AC30 (якогось старшого року). За словами працівника прокату - саб-едвансед лижа. Повірив на слово, бо ніколи не знайомився з лінійкою Volkl.
За комплект лиж і ботів заплатив $51 (інші - менше, бо лижі із молодшого класу, дошки також дешевші).
Далі - скіпас. Денний абонемент коштує $89. Ледве жаба не задушила
Сам скіпас - друкована картонка зі штрих-кодом, яку причіпляєш до петлі на куртці або штанах. Пригодилася один раз при посадці на гондолу, далі на горі на всіх підйомниках - прохід вільний.
Гондола - як в Ясні, але з вигляду старша на років 20
. Хто був в Ясні, той знає.
На горі - як на горі, але каталка тільки з одного боку хребта. Вид з гори - тільки в долину, досить скучний. Наш Буковель з видом на Хом'як і Синяк набагато мальовничіший.
Траси - нератрачені. Чи то через недавні снігопади, чи через все більшу моду позатрасового катання (про це нижче) - хз.
Тепер саме головне - люди і їхнє катання
Більше половини лижників - на твінах або на широких твінах. Решта - на старій дерев'яній класиці або старших карвінгових лижах. Таке враження, що америка проскочила на швидкості карвінгову "моду". Я вже мовчу про прекрасну половину - в мене склалося враження, що дівчата взагалі поголовно на яскраво розмальованих фетах
Маю ще думку, що це все-таки через стан гори і к-сть снігу на ній. Мабуть на інших курортах чи при іншій погоді ситуація інша.
З моїх розмов з ютівцями, тими, що активно катають, всі - на фетах. Причому віддають перевагу європейським виробникам. Люди, які катають активно фрірайд, не чули про Armada ))), можливо це я натрапив на такі екземпляри, але мені здається, що там більше думають, як провести вихідні в горах, ніж про "крутизну" своєї снаряги.
Те саме стосується і одягу. Ніхто дуже не заморочується модною термобілизною і костюмами. Коттонова футболка (або сорочка!) і куртка Columbia і вниз!
Христина, яка привезла свій комбінезон Бартон зі Львова, була персоною дня
Американці дуже відкриті і не стримували себе в компліментах
Катання. Ніхто не літає! Ломів нема! Але і плугом ніхто не їздить! Не вмієш кататися - шкільна траса для чайників і плугів з сітками і відповідними вказівниками. На трасах середньої складності я не бачив жодної людини, яка би їздила плугом, падала, чи зупинялася посеред схилу. Як результат - нема травмованих, нема незадоволених, нема горбів і льоду.
На трасах стоять вказівники: "turn left", "slow down", "watch out" тощо. Кожна траса має або відповідну "slow speed zone" вкінці або відповідний пологий "викат" до підйомника. Це допомагає адекватно гальмувати вкінці схилу. Не помішало б на наших 1, 15 і 22 трасах.
Не задля хваління, але таке враження, що дуги вирізав тільки я. Народ просто не заморочується - класична їзда, або взривання цілини між рідкими деревами, яких багато біля самих трас.
Мушу сказати, що на серйозних трасах я не катав. Не ризикував через відсутність повноцінного спорядження, захисту і страхівки (яка не входить в скі-пас). Одна справа, не дай бог, травмуватися вдома чи майже сусідній Австрії, інша - за океаном.
Тому припускаю, що на "продвинутих" трасах картина з катанням дещо інша.
Є окрема траса - terrain-park з тумбами, рейлами і трампами. Нічого особливого, побільше, ніж на 2-ій трасі Буки і Ясні разом взятих. Подушки нема
. Є ще окремий парк, як наш на Буці, але з діджеєм і "ведучим", який або лахає з кожного, хто падає з тумби, або хвалить, якщо замутив бодай 180
. Може і призи дають - не бачив ))
Підйомники - окрема тема. Бугельмен (або бугельвумен
) стоїть при проходженні парапету на посадку і ... увага ... регулює потік черги. Садить всіх по 4 (або 6), щоб не пустували крісла, пропускає по-черзі зліва і справа, щоб всі були, як то кажуть, хепі. Як результат - підйомник працює на 100%, "пробок" нема. Ніхто нікому на лижі не наступає.
Нема патрулів. Тобто вони є, коли потрібно. Але за руки не ловлять, за катання під опорами чи в лісі ніхто нікому скіпаси не блокує. Я питав місцевих про такі випадки - з мене посміялися. Задумався
Після закриття гори, двоє рятувальників (він же патруль) роблять об'їзд гори для перевірки. Все. Адмінресурс не відчувається
Харчування. Без монополії. Ціни еквівалентні звичайним ресторанним чи фаст-фудним цінам в місті. Якісь - junk-food, як і вся хавка в USA, всплакнув, як згадав наші вареники і глінтвейн.
По дорозі на парковку після катання, роздають безплатні mineral-water - хімку, задля реклами, звісно, але під лозунгом - "поповнюйте мінеральний баланс організму після виснаженого катання" ))
Окремо є ділянки для чистого backcountry, але витяг в зону був закритий через лавинну небезпеку. При всьому дотриманні правил і організації, тим не менше, на курорті щорічно в лавинах гинуть люди - ніхто не в змозі зупинити відчайдух, які всупереч здорову глузду лізуть на гору самотужки.
На закінчення - це була чудова каталка, здебільшого задля отримання нових вражень і спілкування з людьми. На перший день в сезоні я отримав своє
Я не був в крутезних альпійських курортах Австрії чи Швейцарії, але цей окремий американських курорт, яких вважається далеко не останнім, залишив позитивні відчуття. Особливо від порівняння нашого Буковелю. Після всього цього розумієш, що приклавши ще зовсім небагато зусиль, напрямлених в основному на покращення сервісу персоналу і відношення самих відпочиваючих, ми можемо отримати дуже і дуже пристойний курорт і гордитися ним. Якщо діючі олімпійські чемпіони виросли в такому місці, як Парк Сіті, і в самому місці проводилася Олімпіада 2002, то немає підстав недооцінювати нам Буковель, як з точки зору курорту для відпочинку, спортивної школи, так і потенційного місця проведення Олімпіади. Остання ідея, після побаченого, взагалі більше не здається мені абсурдною
... у нас з вами все добре!
P.S.
Фотки - пізніше.