Va-Gon у приватній переписці познайомив мене із своєю классифікацією гірских лиж.
Мені вона здалася корисною, допомагає якось в голові все розложити по поличкам.
Привожу її тут для обговорювання з його дозволу, може кому стане у пригоді.
На сторінці 1 цієї гілки Funcarver теж приводив свою класифікацію лиж.
Приведу їх обидві, тому що вони доповнюють дещо друг друга.
Таким чином.
Funcarver класифікував гірскі лижи на слідуючи категорії по призначенню (див. стор.1):
- Sport Slalom (агресивні лижі для льодових участків и підготовлених трас, короткі, агресивні повороти);
- Sport Race (те ж саме, але повороти ростянуті);
- Sport Downhill;
- All Mountain (All carving ....) (універсальні);
- Freeride (можно порівняти з внєдорожніками);
- Freestyle (Slopstyle, New scool, Park Pipe) - (для трюків);
- Ski Cross;
- Ski Tour (не тільки для того, щоб їхати вниз, але і наверх);
- Funcarving (для экстремального карвінга).
Класифікація Va-Gon лиж по талії:
- до 72мм - рейсові для підготовлених схилів (рейсові - це спортцех і моделі загального призначення, що пішли від них, а також лижі призначені для катання на підготовлених схилах) [мав на увазі Sport Race? (Т)] ;
- від 75 до 85мм - універсали,
- від 90мм і більше - фрірайдові і паркові.
Чим ширша талія тим повільніше лижа перекантовується, але краще їде по поглибшому снігу і розбитій трасі.
На думку Va-Gon, зараз виробники згладжують різницю між різними класами лиж, щоб захопити більше клієнтів і збільшують потенціал самих лиж, тобто універсали стають наближеними до карвінгів і навпаки.
Класифікація Va-Gon лиж по радіусу:
- радіус до 13,5м - слаломні,
- від 14м до 16м лижі для загального призначення,
- 17м і більше гіг/слалом і фрірайд.
На "повороткість, вертлявість" лиж впливає також кваліфікація лижника (володіння технікою їзди).
Зрозуміло, що люба класифікація дещо условна, завжди бувают виключення.
Якщо БОЯН, то сваріть мене, а не Va-Gon, бо получиться, що я його підставив, і мені буде перед ним соромно