Як на мене, при навчанні треба дотримуватися деякою послідовності:
1. Перші кроки:
Варіант 1 - Славське, гірки "Політехнік" і ФМІ.
Чому: дадуть відчуття невеликих перепадів висот, траси є широкими, людям "не буде тісно" при освоєнні поворотів, що у подальшому має викликати у новачка почуття впевненості на схилі, освоєнні ізді на бугелі.
Плюси:
1)комфотне добирання (обидві гори виходять до траси, є можливість припаркувати авто);
2) хороша транспортна доступність (залізниця, автомобіль, маршрутки, таксі); 3) є прокати, можна легко знайти інструктора;
4) дешеве і смачне харчування.
Мінуси:
1) туди треба їхати тільки тоді, коли буде повноцінний сніговий покрив; як правило, у тій місцевості першими засипає Тростян і "Захар Беркут", а всі решта гірки мають значно нижчу висоту;
2) "совковий" сервіс, старі підйомники.
Примітка. Шановні, ну що ви радите людині, яка ні разу не стояла на лижах, одразу валити на Тростян?
. Як людина бувала у тих місцях, скажу відверто: якщо перший раз вже їхати на Тростян, то тільки із вже бувалими товаришами і тільки на Нижній Захід, там дуже пологий викат і можна хоч цілий день там возитися. Але візьміть до уваги, що для того, щоб потрапити на Нижній захід, вам треба потрапити на Центр, звідти піднятися бугелем на самісінький верх і далі по траверсу виїхати на Нижній Захід. Однак якщо ви захочете ввечері повернутися назад, вам треба виїхати на той же Центр, а там при спуску є кілька важких для початківців участків, де всі падають, створюють "корки" і калічаться на швидкості. Оно вам надо в перший день таких менінгітів? На мою скромну думку, ніж в перший же день валити попою столики на Нижньому Заході, можна навчитися "відчувати" гору на тому ж ФМІ без зайвого страху і ризику. А далі вже справа піде, не переживайте :wink:.
Варіант 2 - Івано-Франківщина, "Буковель".
Чому: можливість швидкому та безпроблемному навчанню гірськолижних азів, швидкому прогресу і переходу на більш складні траси.
Плюси:
1) новачкам доступний увесь комплекс послуг - велика кількість прокатів, школи, де можна взяти інструкторів, є багато трас для новачків, багато закладів харчування;
2) є можливість туди поїхати і вчитися кататися з грудня по квітень;
3) можливість наперед придбати акційних скі-пасів, по яких катання вийде дешевшим, аніж у сезон при купівлі абонементів на самому "Буковелі";
4) крісельні витяги, ніяких бугелів, зручніше для новачків, не будуть так ноги боліти :wink:.
Мінуси:
1) добирання тільки власним автомобілем або громадським транспортом, відсутність залізничного сполучення;
2) дороге харчування на горі;
3) недешеве проживання безпосередньо на "Буковелі" - треба оселятися у найближчих селах і звідти щодня або замовляти таксі, або добиратися власним автомобілем, або намагатися перехопити ранішню маршрутку на "Буковель", яка дуже часто буває переповненою.
Варіант 3 - Івано-Франківщина, Яблуниця. Див. всі пункти по "Політехніку" і ФМІ.
2. Прогрес
Варіант 1 - Славське, Тростян (Нижній, Верхній, Середній Захід).
Чому: тому, що Тростян - це школа життя
. Навчившись нормально їздити там, ви будь-де будете себе комфортно почувати.
Плюси:
1) різні перепади висот, різна ширина трас, різноманітність трас;
2) єдиний абонемент на всю гору, просто переїджаєш з підйомника на підйомник. Перед купівлею абонемента слід уважно вивчити всі деталі його експлуатації;
3) велика кількість точок, де можна смачно і недорого перекусити;
4) краєвиди у ясну погоду -
.
Мінуси:1) "совковість" у всьому
. - бугелі старі - траси не промарковані, подекуди можна заблукати, так як гора достатньо велика - добирання від вокзалу або від вашого готелю "бобіками" (було раніше 30 грн з особи) або власними машинами підвищеної прохідності.
Варіант 2 - "Захар Беркут"
Чому: нескладна гора, широка, можна досконало відпрацьовувати повороти. на самій горі працюють 3 бугельних витяги, можна собі обрати варіанти спуску.
Плюси:
1) транспортна доступність (7 км таксі або власним авто від Славського вбік с. Волосянки);
2) гарні краєвиди у ясну пору дня.
Мінуси:
1) дуже повільний крісельний витяг - їде 2500 м близько 30-40 хв, встигаєш добряче змерзнути (про цей витяг я вже писала у гілці про "Захар Беркут", зайдіть-почитайте);
2) повільні бугелі;
3) у хмарну погоду дуже холодно, гора лиса.
Варіант 3 - Варшава
Чому: доволі недовга вузька гора з різкими перепадами висоти, можна відточити техніку.
Плюси:
1) ідеально відратрачений схил - рівна траса, без горбів, останній викат дуже крутий, але за рахунок відратраченості гори проходиться на одному момент; 2) приємний і уважний персонал у службі бугельщиків, "совок" не відчувається;
3) є можливість посидіти і поїсти у кафе;
4) можна вільно добратися таксі із вокзалу, від "Політехніка" і ФМІ.
Мінуси:
1) треба призвичаїтися до підйомів на бугелі-тарілочці;
2) коли мало снігу, на трасі попадається каміння (я не знаю, я кілька разів там катался, так ні раху не подряпала лижі, на Буковелі більше каміння, це точно); 3) привикаєш до траси, стає нудно, якщо катаєшся там більше, ніж 1 день.
3. Подальший прогрес, впевненість у катанні, відсутність страху перед крутими перепадами висот, відпрацьовані повороти, пристосованість до різних погодніх умов.
Варіант 1 - Драгобрат
Варіант 2 - Пилипець
P.S. Вищенаведений текст глибоке ІМХО, написане з власного досвіду.