11.03.2020, 13:36
|
#361 (посилання)
|
Всегда на форуме
Зараз: поза форумом
Звідки: Желтые Воды
Снаряга: Salomon X-Kart 2012, Nordica NRGY H3, Babolat XS 105, Ardis Best, Garry Fisher Tarpon
|
@ex_edc, Та выперли уже в понедельник группу наших. Успели 2 ночи поспать и в воскресенье покататься только.
|
|
|
04.02.2021, 12:25
|
#362 (посилання)
|
Всегда на форуме
Зараз: поза форумом
Звідки: Київ
Снаряга: Atomic Vantage X 80 CTI, 2017-2018;
HEAD Icon TT500, 2011-2012;
Atomic Hawx Prime 120s
|
На минулому тижні зробив три перших відео про Оранжеву Селла Ронду з матеріалів минулорічної поїздки, а зараз з’явилося трохи часу написати про цей маршрут.
Звичайно, хто був в Доломітових Альпах, то напевне хоч одну з двох Селла Ронд прокатав і сам.
Для тих, хто там не був.
Селла (Sella) – це надзвичайно красивий коловидний гірський масив, навколо якого зроблена система витягів так, що можна прокатати на лижах/бордах.
Відповідно, є два кільцевих маршрути навколо масива Селла, які і називаються Селла Ронда (Sella Ronda): маршрут у напрямі за годинниковою стрілкою – Оранжева Селла Ронда (бо цей маршрут позначений на карті і на стендах маршруту оранжевим кольором), і у напрямі проти годинникової стрілки – Зелена Селла Ронда (позначена зеленим кольором).
Прокатати хоч ту, хоч другу Селла Ронду за день реально навіть при середньому рівні катання і навіть у святкові дні, коли черги на деяких витягах можуть забрати багато часу. У мене, в супер-святковий період на Новий рік, проходження кожної Селла Ронди зайняло біля 5 годин часу.
В сонячні дні проїзд по Селла Ронді – це просто фантастика.
Але є й один недолік. В сонячні дні траси на південних схилах, особливо більш круті червоні, під обід повністю розтоплюються і розбиваються і знаходяться вже просто в жахливому стані. Це також треба враховувати.
Тому найкращим місцем для початку проходження Селла Ронд так, щоб зранку проходити по південній частині Селла Ронди, а під обід – по північній буде: для Оранжевої Селла Ронди – Корвара, а для Зеленої Селла Ронди – Санта Крістіна, Сельва Гардена (вони майже поруч), також непогано – Канацеї і Кампітелло, бо остання «сонячна» частина Зеленої Селла Ронди буде проходити по нескладних трасах.
Але думаю, що у несвяткові дні та/або хмарні, якщо катати швидко, то різниці, звідки стартувати, майже не буде.
В минулому році я проїхав по обох Селла Рондах і зняв це на відео. Зараз руки дійшли, щоб зробити з того матеріалу фільми. Як вже писав у темі Зьольдена, я роблю фільми для тієї категорії туристів, які, як і я, люблять чи звикли планувати свої поїздки ще вдома.
Перед поїздкою у Доломіти, як це не дивно, я зіштовхнувся з браком якісної інформації, в першу чергу якісних карт, у інтернеті. Класична карта Селла Ронди, яку можна взяти біля витягів, також бажає бути набагато кращою. Вона цілком нормальна для тих, хто хоч один раз все це прокатав. От зараз мені її вже буде достатньо, але коли перший раз їдеш по маршруту, то навіть у мене при тому, що я відходив/відкатав у горах не одне десятиліття і ніби-то орієнтуватися в горах вмію, виникали іноді певні проблеми. У своє «виправдання» можу хіба-що ще додати, система позначень, а головне їх акуратність, на трасах в Італії, порівняно з позначеннями в Австрії (до яких я звик), також бажає бути кращою.
На карті Селла Ронди вказані тільки номери витягів, а в житті на реальних витягах цього номера іноді може взагалі не бути, іноді – це маленька табличка з маленьким номером, що можна й не помітити, іноді назва витягу – великими буквами, а номер треба ще побачити. Ну і нормальні позначення і з назвою, і номером великими буквами/цифрами також є.
Враховуючи це, я вирішив робити не по одному фільму тривалістю по годині на кожну Селла Ронду, а розбити ці маршрути на серію коротких фільмів, які покривають по одному-два підйоми/спуски і на початку фільмів показувати на стандартній карті Селла Ронди точне місце витягів/трас, що показані у конкретному фільмі.
А власне у своїх відео, ще коли їх знімав, я завжди зупинявся на кілька секунд і робив фіксацію назв/номерів витягів, на яких потрібно продовжувати маршрут.
Зараз я вже зробив три таких перших коротких фільми про Оранжеву Селла Ронду. Маю надію, що надалі знайдеться час робити хоча б по одному фільму продовження щотижня.
Посилання на ці фільми вставляю сюди.
Оскільки до наступних фільмів нової інформації не буде, то кому такі фільми цікаві, можете відслідковувати їх появу прямо у мене на Youtube-каналі.
|
|
|
08.02.2021, 15:30
|
#363 (посилання)
|
Всегда на форуме
Зараз: поза форумом
Звідки: Київ
Снаряга: Atomic Vantage X 80 CTI, 2017-2018;
HEAD Icon TT500, 2011-2012;
Atomic Hawx Prime 120s
|
Зробив ще один фільм про наступний шматок Селла Ронди і згадав, що до цієї ділянки також є дещо цікаве написати. Це якраз стосується якості і коректності покажчиків трас на Селла Ронді.
Суть в наступному. У Оранжевої Селла Ронди є два варіанти:
1) стандартний (звичайний), який показаний на карті Селла Ронди;
2) альтернативний варіант ви на карті не бачите, як ховрашка у нірці, але він там є!
Звичайний та альтернативний варіанти відрізняються тільки частиною, яка знаходиться перед Валь Гарденою по ходу Оранжевої Селла Ронди. Розгалуження двох варіантів і початкова частина альтернативної Селла Ронди (я проїхав саме по альтернативній) якраз й показані у сьогоднішньому Фільмі 4.
Все б, нібито-то й нічого, ну яка різниця по якому варіанту їхати, аби не різниця в складності. Стандартний варіант більш простий і складається тільки з невеликих синіх ділянок і червоних частин, які не далеко відірвалися від синіх, тобто для лижників вище початківців є цілком придатними.
А альтернативний варіант має дві дуже гарних по крутизні чорні траси, друга з яких йде з тієї ж вершини Ciampinoi, з якої йде й знаменита траса Saslong. Тільки Saslong (траса №1) спускається у Санта Крістіну, а чорна траса (№3) Альтернативної Селла Ронди направо у Сельву Гардену.
Тому, якщо хтось, хто тільки недавно відірвався від синьо-зелених трас, переплутає і потрапить на альтернативний варіант, то йому мало не буде і приємності від спуску також.
Але все ж таки, якщо ви вчасно помітили, що рухаєтеся не по тому варіанту, то у таких лижників є ще шанс зрізати найбільш складну другу чорну трасу і повернутися на основний варіант Селла Ронди.
Це якраз можна зробити в точці, на якій завершується сьогоднішній Фільм 4. Справа від витягу, на якому закінчується фільм є харчевня (її видно у фільмі). Так от, якщо не підніматися на цьому витягу наліво на вершину Ciampinoi (про це буде наступний фільм), а об’їхати харчевню справа і спуститися донизу, то знову потрапите на основний варіант Селла Ронди.
А тепер про найцікавіше з точки зору покажчиків на трасах.
Як я вже написав, про існування Альтернативної Селла Ронди, дивлячись на карту, ви не здогадаєтеся. Оскільки я перед поїздкою вивчав не тільки цю карту, то про альтернативний варіант, що він десь тут є, вже знав. Це вже був 5-й день катання і мої суглоби мені сказали, що треба їхати по стандартному варіанту, тобто я хотів проїхати саме по ньому. І я думав, що за покажчиками проїду без проблем. Але не все так склалося, як гадалося.
В результаті, я таки поїхав по альтернативному, не розібравшись в точці розгалуження двох варіантів. Але здогадатися, що в цій точці розгалужуються варіанти Селла Ронди, майже неможливо, бо покажчиків розгалуження цих двох варіантів немає взагалі!
Більш того, є тільки покажчик стандартного оранжевого кольору зі стрілкою вліво, який веде на альтернативний варіант, і ніде справа немає навіть окремого покажчика, що направо також іде Селла Ронда! В результаті ви їдете за єдиним покажчиком наліво і потрапляєте на альтернативний варіант, що і відбулося зі мною.
Ну, оскільки мене чорними трасами не залякаєш, то я, в результаті, зостався навіть задоволений, що мене занесло на альтернативний варіант. А якщо буде хтось послабший?
Тобто маємо дуже цікаву ситуацію. На карті є основний варіант, а про альтернативний і не здогадаєтеся. Їдете за покажчиками. А в житті, на трасах, виявляється, що в точці розгалуження, навпаки, є покажчик тільки для альтернативної Селла Ронди, а для основної немає!!!
Задля справедливості зазначу, що на ньому таки написано дрібнішим шрифтом alternative. Але якщо ви нічого не знаєте про альтернативний варіант, то спокійнесенько їдете за цим єдиним покажчиком.
Ну от як можна робити так покажчики?
Тому саме цьому нюансу я приділив у Фільмі 4 особливу увагу, і точку розгалуження прокоментував окремими коментарями великим шрифтом, а також потім ще додав і субтитри.
А це власне Фільм 4
|
|
|
14.02.2021, 09:19
|
#364 (посилання)
|
Всегда на форуме
Зараз: поза форумом
Звідки: Київ
Снаряга: Atomic Vantage X 80 CTI, 2017-2018;
HEAD Icon TT500, 2011-2012;
Atomic Hawx Prime 120s
|
Зробив наступний фільм 5 про альтернативну оранжеву Селла Ронду. До нього також є пара моментів, про які варто сказати.
В цьому фільмі показаний підйом на кріселці 22 Piza Pranseies, з якої відкривається мальовничий краєвид, до вершини Ciampinoi.
З цієї вершини якраз йде траса Кубку світу Saslong. Тільки Saslong йде трохи лівіше і, в результаті, ви потрапите у Санта Крістіну. А по Селла Ронді потрібно брати вправо по чортній трасі 3 до Сельви Гардени (італійською), або вона ж Wolkenstein (німецькою). Тут, в Південному Тіролі, багато написів зроблено двома мовами.
Власне в кінці чорної траси 3, у Сельві Гардені, альтернативний і основний варіанти Селла Ронди сходяться, і далі вже є тільки один варіант.
А тепер трохи цікавого про покажчики Селла Ронди на цій частині.
Насправді з вершини Ciampinoi спуститися у Сельву Гардену можна і по простішій червоній трасі. І навіть стенд з таким покажчиком є, але ви його не побачите , якщо просто їдете на лижах за покажчиками по ходу.
На самій верхній точці гори Ciampinoi є великий ресторанний комплекс, а верхня точка витягу 22 Piza Pranseies, на якому ви приїхали, знаходиться нижче. І після того, як ви зійшли з витягу, ви бачите тільки покажчик оранжевої Селла Ронди з напрямом на чорну трасу 3, який показаний у моєму фільмі. Ну і, само собою, їдете по чорній трасі.
А от якщо б ви надумали зняти лижі і піднятися до ресторанного комплексу, то вийшовши з нього назад, ви якраз і зможете побачити ще один стенд, на якому вже показані два варіанти продовження оранжевої Селла Ронди: по чорній трасі 3 прямо донизу, або по червоній трасі, на яку можна потрапити, обігнувши ресторан.
Питання: ну от чому б на виході з витягу 22 Piza Pranseies не поставити стенд з вказанням двох альтернатив продовження, чорної і червоної, бо крутизна чорної траси 3 місцями дуже таки нівроку.
І якщо хтось промаже, як я, мимо основного варіанту на альтернативний, а чорні траси для нього ще заскладні, то чітко показати таким людям можливість більш простої альтернативи по червоній трасі?
Питання риторичне.
Ще один заслуговуючий уваги момент є у самій Сельві Гардені. Саме в ній треба зняти лижі і метрів 100 прогулятися пішки до наступного витягу 31 Costabella.
В прогулянці немає нічого особливого, але перед самим витягом у мене трапився трохи «когнітивний дисонанс».
На цей витяг треба піднятися по невеликому «тунельчику» по резиновій підлозі, яка продовжується й далі аж до витягу.
Ну раз йдеш пішки НЕ по снігу, то думаєш, що там буде гондолка. Людей було багато і власне витягу ще не було видно за великою чергою, і тут раптом перед тобою, на резиновій підлозі всі зупиняються і вдягають лижі! І ти кілька секунд стоїш у ступорі, що тобі робити?
Потім я придивився вдалечінь на витяг і побачив, що це кріселка. Тепер стало зрозуміло, то я також став на лижі і почалапав на лижах по резиновій підлозі далі, як усі.
Мабуть у несвяткові дні, коли черга невелика, такого ступору і не трапилося б, бо не вдягаючи лижі можна було б підійти аж до самого витягу і все побачити відразу. Але в такому випадку, як у мене, виникла цікава ситуація.
|
|
|
21.02.2021, 18:43
|
#365 (посилання)
|
Всегда на форуме
Зараз: поза форумом
Звідки: Київ
Снаряга: Atomic Vantage X 80 CTI, 2017-2018;
HEAD Icon TT500, 2011-2012;
Atomic Hawx Prime 120s
|
Зробив ще один фільм 6 про альтернативну оранжеву Селла Ронду.
Тут показаний маршрут від Сельви Гардени (зона катання Валь Гардена) до Кольфоско (зона катання Альта Бадія). На жаль, на цьому маршруті я не вслідкував за станом батареї в екшн камері і проїзд по останній частині - синій трасі до витягу Кольфоско-Корвара - виявився не записаним.
Єдине, що тут треба відзначити, - це якраз цей гондольний витяг між Кольфоско і Корварою. На відрізку між ними на лижах не проїдеш, і тому на цьому витягу треба їхати в обидві сторони, і по оранжевій Селла Ронді, і по зеленій у протилежному напрямку. Але власне невелика частина підйому на ньому і Корвара вже будуть у наступному фільмі.
Кому цікаво, запрошую подивитися.
|
|
|
01.03.2021, 10:03
|
#366 (посилання)
|
Всегда на форуме
Зараз: поза форумом
Звідки: Київ
Снаряга: Atomic Vantage X 80 CTI, 2017-2018;
HEAD Icon TT500, 2011-2012;
Atomic Hawx Prime 120s
|
Наступний 7-й фільм.
У ньому показані підйоми і спуск в районі Альта Бадія, а саме переїзд на гондолі з Colfosco до Corvara, підйом на вершину Boe, де відкриваються чудові гірські краєвиди, і спуск по червоні трасі Grande Guerra до Campolongo.
Пара моментів, вартих уваги.
Переїзд на гондолі №34, яка курсує з Colfosco до Corvara і навпаки, потрібно робити як на Оранжевій Селла Ронді, так і на Зеленій, яка йде у протилежному напрямку, оскільки на цій ділянці на лижах не проїдеш в жодну сторону.
До уваги лижників нижче середнього рівня.
Червона траса Grande Guerra так собі нічогенька, за відчуттями наближається до чорної.
А якщо ще додатково врахувати, що на цій трасі Селла Ронда вже повертає на південну сонячну сторону і ця траса на початку досить вузька та під обід вже добряче розковбашена (що видно, зокрема, й на цьому відео), то не дуже сильним лижникам потрібно бути на ній дуже уважними і враховувати, що ця траса може забрати у них немало часу і сил.
|
|
|
04.03.2021, 19:23
|
#367 (посилання)
|
Всегда на форуме
Зараз: поза форумом
Звідки: Київ
Снаряга: Atomic Vantage X 80 CTI, 2017-2018;
HEAD Icon TT500, 2011-2012;
Atomic Hawx Prime 120s
|
Цитата:
Коментар від Skyclub
Австрію ще не робив, бо закохався в Доломіти до нестями і ще не наївся .. Думаю, ціни приблизно такі ж самі+-, а їхати на годину-дві-три менше. Але буде холодніше, менш сонячно, і не так смачно, а сама каталка не гірша, але зона каталки менша. Краєвиди Доломітів 100% найкращі, не гірші за Шамоні.
|
Оскільки це питання Ерджієса зовсім не стосується, то я його переніс у Італію.
Моє поверхневе суб'єктивне порівняння Австрії з Доломітами після моєї першої поїдки в Доломіти:
1. Хоча в Австрії краєвиди є просто бомбезні, але в Доломітах при такій же сонячній погоді краєвиди ще бомбезніші - Ваша правда. В Шамоні ще не був.
2. Якість підготовки трас на більшості курортів Австрії краща, ніж це роблять італійці. Маю на увазі траси тримаються у не зовсім розбитому стані довше, особливо круті траси на сонячних схилах. Хоча це також від курорту залежить.
3. Ціни у Доломітах (без фактів, по пам'яті та інтуїції) +/- як на курортах рівня Zell-am-See, і трохи дешевше, ніж у Зьольдені.
4. Інфраструктура харчування на горі приблизно, як на більш "старих" курортах Австрії, де харчевні, в основному, ресторанного типу із офіціантами та замовленнями, а дешевих і великих ресторанів самообслуговування, як у Зьольдені, бачив мало і вони не розраховані на велику кількість людей.
На Селла Ронді бачив такі ресторани тільки на вершині Ciampinoi у Валь Гардені, на вершині Dantercepies і на Мармоладі. Можливо десь пропустив з першого разу. В той час, як тільки на один Зьольден таких 5 штук на всіх головних точках курорта, причому дуже великих на велику кількість людей. А класичних з офіціантами ще більше.
5. Стосовно їжі - ну це в кого який смак. Як на мене, так також +\- однаково, що й не дивно, бо Доломіти - це Південний Тіроль, де навіть всі назви пишуть і італійською, і німецькою. Тільки в Доломітах макаронів різних більше.
6. Інфраструктура витягів знову ж як на більш "старих" і дрібних курортах Австрії, тобто витягів, в принципі гарних, але без ковпаків, є немало. В той час, як в Зьольдені таких залишилося 3 штуки, з яких тільки 1 на критичній для лижників ділянці, але він не великий.
Ну так, на вскидку, мабуть поки-що все.
|
|
|
06.03.2021, 16:59
|
#368 (посилання)
|
Всегда на форуме
Зараз: поза форумом
Звідки: Київ
Снаряга: Atomic Vantage X 80 CTI, 2017-2018;
HEAD Icon TT500, 2011-2012;
Atomic Hawx Prime 120s
|
Ще один, вже 8-й, фільм про Оранжеву Селла Ронду.
На цей раз фільм вийшов коротенький, бо на цій ділянці знову не впорався з камерою. Мабуть, невдало вмикнув її і побачив, що вона не записує, тільки на середині спуску.
Із цікавого у цій частині Селла Ронди варто відзначити крісельний витяг №8 Arabba Fly. Це недовгий витяг, який працює нестандартно. Він проходить над всією Араббою і возить лижників у обидві сторони. В принципі, знову ж, не супер щось надзвичайне, але от спробуйте про це здогадатися, дивлячись на карту (додається) ? Він на карті під номером 8.
Оскільки всі кріселки, як правило працюють тільки в одну сторону, то я, наприклад, дивлячись на цю карту, думав, що треба буде спуститися аж до Арабби і пішки йти до наступного витягу. Ну й коли спускався, то спочатку проїхав мимо майже до Арабби, а там вже дивлюся, що щось воно не так, спитав когось і поїхав робити ще невелике коло, щоб заїхати вже на цей витяг, станція якого залишилася трохи зверху. Цей оберт я у фільм не включав. Знову ж, це невелика проблема, але неприємно, бо діло було вже під обід і черга на нижній витяг у Араббі була не менше, ніж на 20 хв.
Хто збирається їхати туди перший раз, причому без Skyclub-a , а самостійно, дивіться, куди треба правильно заїжджати по оранжевій Селла Ронді, щоб не промазати.
Як на цей витяг заїхати з іншої сторони, думаю, покажу у фільмі про зелену Селла Ронду, який планую зробити після того, як закінчу оранжеву.
|
|
|
07.03.2021, 10:57
|
#369 (посилання)
|
Всегда на форуме
Зараз: поза форумом
Звідки: Київ
Снаряга: Atomic Vantage X 80 CTI, 2017-2018;
HEAD Icon TT500, 2011-2012;
Atomic Hawx Prime 120s
|
Черговий 9-й фільм про Оранжеву Селла Ронду.
У цьому фільмі показаний проїзд по трасах над Араббою по протилежній від Селла Ронди стороні і тому з цих трас вона відкривається у повній красі.
Якраз, в тому числі, і на цих трасах добре видно, чому у повідомленні трохи вище
Горные лыжи в Италии - Страница 37 - Горнолыжный Форум
я оцінив підготовку трас на Селла Ронді («я вам не скажу за всю Одессу Італию», але в усякому випадку в цьому регіоні) гірше, ніж, як правило, у Австрії.
Гарного снігу (так щоб за ніч чи за дві було важко втрамбувати) вже не було не менше тижня. Стояла морозна погода. Ці траси знаходяться на північному схилі і сонце не заглядає сюди взагалі! Тому розтоплювати траси не було чому! По часу ще не дотягло й до обіду (було менше 13-ї години)!
І при всьому цьому на цих трасах був такий розковбас, що місцями вже починав нагадувати могул.
Дивіться у відео з 01:58 по 02:48, з 04:33 по 04:56, з 06:21 по 7:14.
Для порівняння, у Зьольдені за приблизно таких самих погодних умов, також на трасі, куди не заглядає сонце, правда приблизно на годину раніше, 7-ма траса була ось у таких незрівнянно кращих кондиціях. Дивіться у цьому відео з відмітки 11:32. Але це, звичайно, моє суб’єктивне враження.
|
|
|
07.03.2021, 12:54
|
#370 (посилання)
|
Новичок
Зараз: поза форумом
Звідки: Киев
Снаряга: прокатные :)
|
В этом сезоне 2020/21 некоторые уже катают SellaRond-у
Смотрите видео отчет
|
|
|
Тут присутні: 1 (учасників - 0 , гостей - 1)
|
|
Ваші права у розділі
|
Ви не можете створювати теми
Ви не можете писати коментарі
Ви не можете долучати файли
Ви не можете редагувати коментарі
HTML код Вимк.
|
|
|
При цитуванні гірськолижного форуму на інших ресурсах, активне посилання на extreme.com.ua обов'язкове.
|
| | New Users | New Posts | Visits | Pageviews | Search Engines | Direct Traffic | Referring Sites |
---|
Today | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 (100%) | 7 (17%) | 2 (5%) |
---|
Yesterday | 0 | 4 | 80 | 178 | 69 (71%) | 26 (27%) | 2 (2%) |
---|
Month | 3 | 110 | 5054 | 15950 | 2622 (52%) | 2258 (45%) | 122 (2%) |
---|
|
|
|