Нічосі, тред про карв. Давайте щось напишу. Давно думав в фб написати, але вирішив "ще рік покатаюсь і тоді напишу", но вийшло так, як вийшло - на Буковелі я зазвичай катаю грудень-січень на слаломках і тоді фрірайд, а цього року грудень-січень випав по суті, тому карвом користувався мало (бо катати карвом не на Буковелі і не на слаломках немає сенсу - алгоритм не адаптований + я вже так вломив устілку якось на дропах), отже фідбек буде базуватись на двох попередніх роках користування.
1. Лінь читати все? Короткий висновок - я особисто карвом довольний як слон. Підійде він не всім (особливо не підійде тим, хто взагалі не стояв на лижах), але якщо ти маєш базове розуміння в термінології лижної техніки і мінімальні здібності самонавчання, то тобі він саме те, що треба.
2. Ціна. Імхо не висока + мені повезло - я з тих припухших, хто купив раніше і заплатив одноразово))
3. Як воно працює? Є дві "розумні" устілки з датчиками, засуваються в боти під лайнер. До ботів кріпиться блок (він має бути зарядженим і підключеним до устілок), блок опрацьовує інфу з датчиків і передає по блютусу на тел. Тел в програмі показує твій результа після спуску - т.зв. Ski IQ, яке рахується по їхніх алгоритмах.
4. Ski IQ - якщо коротко, до 100 - це початковий рівень, 100-125 середній, 125-140 прогресуючий, 140-150 класний, 150+ - топовий (менше 6% користувачів з 20+ тисяч мають 150+ ікю).
Як воно рахується? Алгоритм засекречений, але результат показується 4 основних групах (баланс, закантовка, обертання, тиск), кожна група в свою чергу має по 2-3 показники, крім еджінгу - він має їх 5. З мого досвіду + оф. відповідей виробника на пости людей - показники в алгоритмі мають різну вагу. З того, як я можу оцінити, найважливішими є:
-
Едж Сіміларіті - наскільки під однаковим кутом ти закантував лижу (адже ми знаєм, чим більше той кут відрізняється - тим гірший А-фрейм) (це доречі моя поточна найбільша проблема, бо я завжди трохи недокантовую внут. лижу через розножку, в мене ця шняга зазвичай 70-80%)
-
Едж Енґл - кут закантовки, карв дуже уважає цю штуку. Часом трохи рився по результатах людей, бачив тіпів, які наприклад їдуть в унилій задній стійці, але мають хороший кут закантовки і відповідно хороше скі ікю. Хороший кут в термінах карва це десь 60 градусів і вище, 75+ - це десь топовий. Я починав з кутів 33-37 десь (на широких лижах і нерівних трасах), але за 2 роки імпрувнувся до 50-55 градусів (ну але тут половину з того імхо ше дала слаломка + підготовлені траси).
-
Ерлі Еджінг - якшо по простому - "чим менше ти втичиш на флетах в момент перекантовки - тим краще". Важко сказати, наскільки уважаєтсья карвом, але я просто хотів похвалитися, що у мене він зазвичай 90+))
-
Едж Смуфнес - плавність ведення дуги. Воно виглядає чимось не дуже важливим, але повірте - чогось карв цю шнягу теж дуже уважає, я це точно знаю (не кажіть карву, шо я про них стільки знаю, а то ще забанять мене). Це типу чим більше тебе товче в повортах - тим гірше буде, чим плавніше воно все відбувається (в сумі з паралельністю лижі, кутом закантовки і тд) - тим краще воно буде. Але це якась така штука, яка для мене найзагадковіша, і загалом я в ній не дуже по результатах (60-70, а воно реально хоче 90+ або ти лох).
(як бачите, все вище перелічене з категорії Еджінг, тому загалом це найважливіша категорія)
-
Паралел Скіс - ну це зрозуміло, у мене теж хороше зазвичай (90+), і доречі завдяки тому, я зрозумів цієї зими, шо мій карв вкотре вломився (так, устілки трохи ламаються, але +-2 тижні і ти отримаєш нову устілку безплатно) - він показував мені безбожні 30-40% результати по паралельності))) таке ще буває, якщо неправильно блоки підключити (лівий до правого, правий до лівого, краще їх тоді перереєструвати в програмі до устілок), я відразу зрозумів, що такого не може бути, бо паралельність лиж - це те, що у мене з самого початку було найкращим. Благо їхній сапорт працює кул, ти їм пишеш, вони самі дивляться логи (карв відправляє логи їм на сервер) і кажуть - "так дійсно, ти знову шось вломив, зара відправим" (правда цього разу допомогла наявність друзів в Польщі + нова пошта, бо в Укр через клятих москалів не відправляють).
-
Аутсайд Скі Прешур - тиск на зовн. ногу - це також зрозуміло, карв тебе поважає, якщо ти їдеш ну хочаб 80+ на зовн. нозі, а ще краще 90+))) ну але я так не їжджу через своє інтенсивне фрірайд минуле, теперішнє і майбутнє (60+- мої результати)
- Передня стійка на початку повороту, менш передня в кінці (останнє, що відмічу, бо всі інші показники ніби не такі важливі для алгоритму) - також важливо, але не так критично як шняг з секції Еджінг (в мене 70+- зазвичай)
4. Як тренуватись? Можна їхні всякі тренувальні програми запускати, підключати навушники до телефону і прямо під час їзди тобі голос буде говорити +- одні й ті самі фрази, з яких ти не дуже щось зрозумієш. Я тренуюсь так - просто включаю замір скі ікю і видушую з себе максимум як можу)) якщо результат поганий - коригую те, що було погане. Але на нижчому рівні катання краще певно просто включати тренувальні програми. Також, наприклад мій наріжний камінь - кут нахилу, я включаю просто замір кута нахилу, і в кожному повороті воно тобі говорить, на скільки ти закантувався, я щось так доходив до 60-70+ градусів, але типові все таки 50-55))
5. Як воно мені помогло і чи помогло взагалі? Я почав юзати цю штуку 2р тому, на Пилипці)) на роздовбаній трасі)) На широких 115мм лижах)) Мій перший скі айкю був десь приблизно 125. Я потім таки взяв собі слаломки і поїхав на Буковелі, результати відразу стали 130+ (133 макс, якщо бути точним, тому берем це за основу). Спочатку я катався на цій штуці всюди і на всьому (траса, не траса, фрірайд, не фрірайд), але так я 2 рази вломив устілку). Тому тепер я маю окрему пару ботів, де встановлена устілка, і катаюсь в них виключно на трасах, при чому принципово не стрибаю і нічого не ісполняю, коли в карві) (у мене був трохи стрес і депресія, коли я його вломив, бо я зрозумів, що впринципі не хочу і не буду кататись на трасах без карву, тому тепер я максимально його шаную). За два роки мої результати почали трохи імпруватись, але то направду треба їхати на цілий день на Буковель, спочатку розкататись на 17А або на тому центральному непоганому відрізку 5А, а потім йти на стабільно-рівномірну червону 13D, на інших трасах тренуватись буде важче (тому, доречі, я от вже кілька років мрію про якісь альпи і їхні широкі, довгі і рівномірно пологі траси, от там би швидше імпрувнувся; але ковід, а тепер кляті москалі, ну кароч ви зрозуміли).
Так от, мій максимум минулого року був 150, я таки досягнув аж 1 раз топового рівня. Але так як бачив в статистиці, що є люди 160+ і навіть під 170, то розумів, що рости ще дуже багато, ну але як вже сказав - цієї зими не вийшло ні вирости ні результат повторити. Тай взагалі, карв раз в рік після сезону і інтенсивного аналізу результатів людей апдейтить алгоритми, то мій топ результат перерахувався на 149 (вже в друге), ну але це ще більше мене мотивує покращитись в майбутньому.
Та годі вже, висновок - я рекомендую, ну а ви робіть як знаєте. Імхо тренера особистого на кожен день ти собі не купиш, бо от це й справді дорого буде)) А купити карв і мати кожного разу фідбек - це не так вже й дорого. І якщо хтось надумає, то нате вам реферальну лінку, може якісь лижі виграю, якщо вас багато буде)) -
лінка
Якщо маєте конкретні питання - питайте, я ніби багато розповів, але хз чи все.